T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2 TONLUK ve 2 TONDAN AZ GEZİCİ PATLAYICI MADDE DEPO KURULUŞU İÇİN İSTENEN BELGELER ve KURULUŞ AŞAMASI
İLK MÜRACAAT AŞAMADA İSTENİLEN BELGELER:
2 tonluk gezici patlayıcı madde deposu kurmak isteyenler aşağıda yazılı belgelerle İl Emniyet Müdürlüğü Silah ve Patlayıcı Maddeler Şube Müdürlüğüne müracaat ederler:
87/12028 sayılı Tüzüğün 96. maddesi gereğince gezici patlayıcı madde deposu kurmak istenirse öncelikle (C) Bendindeki harita veya kroki getirilecek (2) suret birisi ilk aşamada dosyasına takılacak diğeri de son depolama izin belgesi aşamasında komisyon tarafından imzalanacak,
Harita üzerinde gerekli inceleme yapıldıktan sonra, Tüzük Ek-1 çizelgesi (D) bendinde belirtilen depodan itibaren yarı çapı 270mt. mesafe içerisinde muvafakat alınması veya kiralanması gereken üçüncü şahıslara veya kuruma ait, arazi veya orman arazisi var ise bu arazilerin ilgili tapu kayıtları ile birlikte muvafakatı alındıktan veya kiralaması yapıldıktan sonra diğer evraklar hazırlanacaktır.
D. DİLEKÇE
7. (2) tonluk gezici patlayıcı madde depo yapacağına dair ilçe ve mevkisi ile şahsa ait arazi ise Ada, parsel numarası, orman arazisi ise bölüm numaraları ve deponun sutreli/sutresiz olduğunu belirtilir depo kurulum dilekçesi
a) Müracaatı şirket yetkilisi yapıyor ise şirket yetkilisinin ve şirket kaşesinin bulunduğu imzalı dilekçesi, şirket yetkilisinin vekalet verdiği şahıs yapıyor ise dilekçe ekine vekaletnamesinin eklenmesi.
b) Dilekçeyi veren şirket yetkilisi veya vekaletname verdiği kişinin patlayıcı madde nakilci güvenlik belgesi veya ateşleyici yeterlilik belgesi var ise sağlık kurulu raporu istenmez ve tahkikat yapılmaz ancak belirtilen iki belgesinden birisi yok ise sağlık kurulu raporu istenir, adli ve UYAP yönünden tahkikatı yapılır.
8. Patlayıcı Madde Satın Alma ve Kullanma İzin Belgesi sureti
9. Türk Standartları Enstitüsünden alınacak özel amaçlı inceleme raporu
E. PROJE
10. HER (2) TONLUK DEPO İÇİN
Ek:4/A ya uygun Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce görülmüştür ve onanmıştır ibareli proje ve proje üzerinde,
a) Müracaatçı firmanın unvanı,
b) Ada ve pafta numarası,
c) Sutreler gösterilecektir.
d) İlçe Emniyet Projenin Tüzük hükümlerine uygun çizildiğine dair yazacağı üst yazı ile proje Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü onaylanacaktır. (2013/13)
F. ÖLÇEKLİ HARİTA& KROKİ (Tüzük 5/G ve G.No:2013/13-5.1 ve 5.3.1/B)
a) Tüzük Ek-1 çizelgesinin (D) bendinde belirtilen ve muvafakat alınması istenilen 1., 2., 3. ve 4ncü sıradaki mesafeler içerisinde kalan ve depo etrafında bulunan arazi ve arsaların mülkiyet durumunu gösterir Tapu Müdürlüğünden onaylı tapu kayıtları
b) Tüzük Ek-1 çizelgesinin (D) bendinde belirtilen muvafakat alınması istenilen, depodan itibaren yarıçap esas alınarak çizilecek daire içerisinde kalan Tüzük Ek-1 çizelgesinin 1, 2., 3., ve 4üncü sırasındaki unsurların depoya olan uzaklıkları da bu ölçekli haritada gösterilecektir.
G. KİRALAMA ve DEPO ÇEVRESİ MUVAFAKAT İŞLEMLERİ
11. Tüzük Ek-1 Çizelgesinin (D) bendinde gösterilen uzaklıklara göre, depodan itibaren yarı çapı 270 mt. ye kadar kalan alan içerisinde ;
a) Şahsa ait arazi var ise arazi sahiplerinden alınacak noter onaylı muvafakatname
b) Orman arazisi veya kuruma ait bir arazi var ise, firmanın bu araziyi kiraladığı veya patlayıcı madde deposu kurabileceğine dair muvafakat yazısı
12. Kurulacak yer şahsa ait ise kiralama nedeni patlayıcı madde deposu için yazılı noter tasdikli kira sözleşmesi ve kurulacak yerin tapusu
13. Kurulacak Yer Orman’a veya başka bir kuruma ait ise kira sözleşmesi ve orada depo kurulabileceğine dair muvafakat yazısı.
14. Mavi plastik dosya
15. Müracaat evraklarının uygunluğunun anlaşılması halinde Jandarmaya tahkikat yazılır.
DEPO KURULACAK YERİN TAHKİKATININ UYGUN OLMASI HALİNDE:
1. Depo kurulum onayı alınır firmaya tebligat yapılır.
2. Tebligat yapılırken depo kurulumunda aranan hususlar ile ilgili (2) adet form verilir.
3. Elektrik Mühendisleri odasına kayıtlı bir Elektrik Mühendisinden onaylı paratoner topraklama ölçüm raporu talep edilir.
4. Depo sütrelerinin Tüzüğün Ek-5 sayılı çizelgesine uygun olarak yapıldığına, sütre özelliklerinin uygun olup olmadığını belirtir Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden rapor veya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Komisyon ile gidildiğinde değerlendirilecektir ibareli yazısı getirilir. .(G.No:2013/13-5.3.2.A).
5. Deponun hazır hale geldiğinin bildirilmesi üzerine depo kontrolü için komisyon günü ayarlanır. Depo kontrolüne gidilirken yaptırılacak defterlerin örnekleri götürülür.
DEPONUN UYGUNLUĞUNUN KOMİSYONCA UYGUN GÖRÜLMESİ HALİNDE;
1. Deponun uygunluğunun anlaşılmasından sonra hazırlanan komisyon raporu ve talep sahibinin hazırlattığı güvenlik uzaklıklarını gösterir kroki komisyon tarafından imzalanır.
2. Bekçi Güvenlik Sistemlerinden Tom sistemi denilen Butonlu güvenlik sistemi kurulacaktır. Bununla ilgili depolar bölgesinin (4) tarafına kontrol butonu koydurulur.ve Bu kontrol butonlarından günlük veya istenilen tarihin raporu alınabilecek şekilde kayıt altına alınması istenilir. Sistemin kurulduğu ve çalışır durumda olduğu ile ilgili kuran güvenlik şirketinden yazılı belge istenir.
3. (2) adet Depo sorumlusu ve depo sorumlularının şirket adına depolama yapabileceğine, depo sorumlusu olarak görevlendirildiklerine dair şirket yetkilisinin vereceği vekaletname,
4. Her iki şahsın sağlık kurulu raporu depo sorumlusu olacakların patlayıcı madde güvenlik belgesi veya ateşleyici yeterlilik belgesi var ise sağlık kurulu raporu talep edilmez.
5. Tüm çalışanların yerel kolluğa kimlik bildirimleri yapılacak ve bunların işyerinde çalışmasında genel güvenlik ve asayiş açısından sakınca olmadığına dair çalışan listesi ile birlikte kolluktan alınan sakınca yoktur yazısı istenecek
6. Depo sorumlusu ile bekçilerin ve diğer çalışanların yangın eğitimi aldıklarına dair itfaiyeden alınacak belge
7. Tehlikeli Madde Zorunlu Sorumluluk Sigorta Poliçesi olacak
8. Çalışma ve Güvenlik Yönergesi hazırlanacak (3) suret olacak
9. Firmaya patlayıcı madde giriş-çıkış kayıt defteri ile denetleme defteri fotokopileri verilir ve bunları noterden tasdik ettirmesi istenilir. Defterler depolama izin belgesi için gelirken defterleri getirmeleri istenir.
© 2024 Antalya Emniyet Müdürlüğü